DZIEŃ MATEMATYKI

14 marca 2022 roku w naszej szkole obchodziliśmy „Dzień Matematyki – Dzień liczby Pi”. Międzynarodowy Dzień Matematyki proklamowano Rezolucją 40. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO w listopadzie 2019 roku.  14 marca (3/14) obchodzimy również Dzień Liczby Pi, ponieważ wartość tej powszechnie znanej stałej matematycznej, wynosi w zaokrągleniu 3,14.  Dzień matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce tego mało lubianego przedmiotu. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki. Dlatego uczniowie klas I-IV w tym dniu, zamiast zwykłej lekcji matematyki rozwiązywali różnego rodzaju łamigłówki, krzyżówki, puzzle matematyczne czy domina, które nie tylko ćwiczą umysł, uczą logicznego myślenia, ale są fajną rozrywką.  Natomiast uczniowie klas V-VIII już wcześniej zostali poinformowani, że mają za zadanie zapoznać się z rozwinięciem dziesiętnym liczby Pi i zapamiętać jak największą ilość cyfr w ludolfinie. Po przeprowadzonym konkursie bardzo miło nam poinformować, że:

 I miejsce wywalczyła Hania Sikora z klasy VIII, zapamiętała 198 cyfr,                                   

II miejsce zajęła i 126 cyfr zapamiętała Lena Sikora z klasy V,                                               

natomiast III miejsce uzyskała i 104 cyfry potrafiła zapisać Patrycja Ledworuch z klasy VIII.   

Wysokie wyniki osiągnęli również  następujący uczniowie: Tomasz Kościelniak – 85 cyfr, Tomasz Dewera – 84 cyfry, Bartłomiej Król – 82 cyfry, Dawid Gut  – 78 cyfr, Anna Dziubek – 66 cyfr. Wszystkim gratulujemy!          

Oprócz tego trzy uczennice z klasy VIII: Lidka, Natalka i Justynka przygotowały „podchody matematyczne”, które polegały na odnalezieniu na terenie szkoły zadań matematycznych i poprawnym rozwiązaniu. Zabawa była przednia, a uczniowie zapomnieli, że to lekcja matematyki. A oto fotorelacja: