Uczniowie klasy piątej w zupełnie inny niż dotychczas sposób zaprezentowali znajomość lektury „Chłopcy z Placu Broni” F. Molnara. Przystąpili do projektu czytelniczego o nazwie „Lektura w pudełku”. Pomysłowe, niemal trójwymiarowe prace nawiązujące do treści lektury powstawały w trakcie jej czytania. Uczniowie stworzyli własne place, figurki uosabiające bohaterów, księgi czy charakterystyczne chorągiewki, nadając w ten sposób zwykłym przedmiotom niezwykle i nowe znaczenie. Zadaniem uczniów było także napisanie listu do wybranego bohatera tej lektury. Razem z postaciami stworzonymi przez Molnara przeżywaliśmy ich przygody, próbowaliśmy zrozumieć siłę odwagi, przyjaźni i poświęcenia, a smutne zakończenie było powodem wielu łez…Ta innowacyjna metoda spodobała się piątoklasistom, pobudziła ich wyobraźnię i pokazała, jak kreatywni są młodzi ludzie. Na zakończenie projektu odbyła się prawdziwa bitwa o plac zabaw, w której zwyciężyła niestety drużyna Czerwonoskórych.