15 września obchodzimy International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Święto to swój początek zawdzięcza książce Petera H. Reynoldsa pt. „The Dot”, w której poznajemy historię Vashti, dziewczynki, która nie wierzyła w swoje możliwości plastyczne, ale dzięki malutkiej kropce i nauczycielce plastyki uwierzyła w siebie.
Jest to święto kreatywności, odwagi, talentu, wiary i zabawy. Motywem przewodnim jest kropka. Tego dnia wszyscy uczniowie naszej szkoły mieli na sobie ubrania, bądź jego elementy w kropki. Lekcje w tym dniu zamieniły się w pracownie rozwijające twórcze myślenie i kreatywność. Na uczniów czekało wiele ciekawych i różnorodnych zabaw. Zerówkowicze oglądali film o kropce, rzucali kostkami i losowali karty, na których Kropki przedstawiały czynności do wykonania. Nauczyciele na lekcjach przeprowadzili pogadanki o talentach i rozwijaniu skrzydeł oraz ważnej roli kropki w języku polskim. Na lekcjach matematyki w klasach starszych uczniowie poszukiwali kropki w zadaniach, zarówno z algebry jak i geometrii. Wykonywali kolorowe plakaty oraz rozwiązywali kombinogram. Klasa I wykonywała biedroneczki techniką origami. Uczniowie klasy II z Panią Kasią i Panią Marysią pięknie pokolorowali plakat z napisem „Międzynarodowy Dzień Kropki”, a następnie kolorowymi kółeczkami z plasteliny wyklejali sówkę, która zawiśnie na gazetce klasowej. Klasa III wykonywała plakaty drzew jesiennych metodą kropkową. Czwartoklasiści na historii też przyłączyli się do zabawy tworząc graficzną, kropkowaną notatkę. Na języku angielskim klasy III oraz V poznawały uczucia. Uczniowie robili plakaty z buźkami i podpisywali narysowane uczucia. Klasa VI i VII wykonywała worek z marzeniami metodą kropkową. Na języku polskim uczniowie z klasy VI szukali związków frazeologicznych z użyciem słowa – kropka. W akcję włączył się również Samorząd Uczniowski. Dziewczyny z Samorządu zrobiły wielką Księgę Okrągłych Emocji, każdy uczeń został zaproszony do narysowania buzi, wycięcie i przyklejenie do Księgi. Kropka to także doskonała inspiracja plastyczna. Dlatego zainspirowani przygodą głównej bohaterki uczniowie tworzyli również dzieła plastyczne, których motywem przewodnim była kropka. Powstawały „kropkowe” dzieła sztuki. Ich pomysłowość nie miała granic.
Zostały ozdobione sale lekcyjne, pojawiły się kropkowane dzieła sztuki. Na szkolnym korytarzu pojawiła się galeria prac wykonanych prze naszych uczniów. Z każdego miejsca widoczne były wesołe, kolorowe kropki. Wszyscy wykazali się kreatywnością i pomysłowością. Historia o Vashti uświadomiła nam, że każdy z nas ma jakieś ukryte talenty, które gdzieś tam drzemią głęboko i czekają na nasze odkrycie.