14 marca obchodziliśmy Dzień Liczby π.
Dlaczego taka data?
W USA 14 marca zapisuje się w formacie 3.14, co kojarzy nam się ze znanym przybliżeniem liczby π. Liczba pi nie jest skończona ani cykliczna, jej cyfry nigdy się nie powtarzają i nie kończą. Liczba π to niezwykła liczba, która od wieków zachwyca matematyków i naukowców. W tym dniu zachwyceni byli uczniowie naszej szkoły. Dzień matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce tego niełatwego przedmiotu. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki. Zamiast typowych lekcji matematyki w klasach IV-VIII przeprowadzone zostały konkursy: układanie rozwinięcia dziesiętnego na czas, pi-kodowanie, tworzenie bransoletek i naszyjników z koralików na wzór liczby pi, tworzenie pi-ematów (poematów o liczbie π – wierszy, w których liczba liter w kolejnych wyrazach odpowiada kolejnym cyfrom w ciągu rozwinięcia dziesiętnego liczby pi), poszukiwano również liczby pi w swoim otoczeniu mierząc obwód doniczki czy talerzyka i dzieląc przez promień. Zabawa była świetna i przedłużono ją na następny dzień, ponieważ trudno było sprostać zadaniom w ciągu jednej godziny lekcyjnej.